Könyvajánló #7

Sziasztok!

El is érkeztünk egy újabb könyvajánlóhoz! A mai könyvet még az őszi szünetben olvastam el, valamint néztem meg!😉 És sokat gondolkodtam, hogy az most csináljak könyvajánlót belőle, vagy majd, amikor már a második részét is elolvastam (és a decemberben megjelenő 3.részét)! Végül, mint láthatjátok, amellett döntöttem, hogy csak az első részéből írok ajánlót! (Egyenlőre) Na de nem titkolom tovább, hogy melyik könyv ez: A fiúknak akiket valaha szerettem.

Tartalom:

Írás közben egy csöppet sem fogom vissza magam. Úgy fogalmazok, mintha ő soha nem olvasná el. Merthogy nem is olvassa. Minden egyes titkos gondolatomat, gondos megfigyelésemet, mindent, amit eltettem magamban, belesűrítem egy levélbe. Amikor megírtam, lezárom, megcímezem, majd elteszem a pávakék kalapdobozba.
Ezek nem szerelmes levelek a szó legszorosabb értelmében. Akkor íródnak, amikor már nem akarok többé szerelmes lenni. Búcsúlevelek. Mert miután megírtam őket, nem emészt többé a mindent felemésztő szerelem. Onnantól fogva úgy tudom megenni reggel a gabonapelyhet, hogy közben nem azon jár az eszem, vajon ő is banánnal szereti-e a Cheeriost. Úgy éneklem a szerelmes dalokat, hogy már nem neki éneklem. Ha a szerelem olyan, mint a megszállottság, a leveleim olyanok, mint az ördögűzés. Megszabadítanak. Legalábbis azt kéne tenniük.

Vélemény:

(SPOILER VESZÉLY!!!)

Sok reménnyel telve kezdtem bele a könyvbe, mivel a film az nagyon tetszett! Előzetesért kattints ide! Egy cseppet sem csalódtam egyikbe sem. Összehasonlítva sem tudom eldönteni, hogy melyik volt jobb, de talán azért volt jobb a könyv mivel az részletesebb volt!

Tetszett, hogy most nem egy olyan "átlagos" szerelmes történetet kaptunk, hanem majdhogynem teljesen mást! Ez a könyv igazán jó társ a kikapcsolódáshoz, egy könnyed őszi estén! Hamar el lehet olvasni.

A szereplőkkel sem volt nagyobb bajom, elég szimpatikusak voltak! Lara Jeant  egy kedves, segítőkész, álmodozó személyiségnek ismertem meg, és ez nem is nagyon változott a könyv végére! Külön tetszett, hogy az első helyen a családja állt számára, és örültem, hogy a történet ezt ki is emelte.
Na és hát ott van Peter Kavinsky is, akiért minden lány rajong! Vagyis hát majdnem minden lány, ugyanis engem annyira nem nyert meg magának, sosem tudtam, hogy mit gondoljak róla, emiatt meg teljesen összezavarodtam!😊 (Félre értés ne essék, azért nagyon szerettem!) De ő volt az a tipikus amerikai fiú, aki jó fej, népszerű, menő és természetesen helyes is! És ezeket az adottságait ki is használta!😉

Ami még igazán tetszett, az a Song lányok összetartása volt! Látszott rajtuk, hogy testvérek és, hogy szeretik egymást, és hogy már sok mindent átéltek együtt!



Olvasása közben is, és utólag is úgy érzem, hogy nekem pont egy ilyen könyvre volt szükségem, főleg így az őszi szünetben! De tényleg!
Szerintem egy nagyon aranyos történet, szuper karakterekkel, és tényleg teljesen odáig vagyok érte, mert tényleg egy ilyen könyvre  volt szükségem! Amit nem olyan nyögve nyelősen olvasok arra várva, hogy vége legyen, meg a cselekvés túl bonyolult,vagy csak szimplán nem érdekes. Jó, nem mondom, hogy egy olyan, hú de nagyon izgalmas történet, de szerintem egy könnyed estére, amikor tényleg csak a pihenésre vágysz, akkor tökéletes!

Ami még nagyon tetszett (cuki volt), ahogy kialakul Lara Jean és Peter Kavinsky között egy kapcsolat, meg ahogy beszélgetnek és viselkednek egymással!🙂

Aki olvassa, az számoljon azzal, hogy E/3 személyben íródott a könyv!

Ja és el ne felejtsük, hogy a cuki szerelmi story mellet még vicces is volt ez a történet, és az olvasása közben tele voltam vidámsággal. Nagyon örülök, hogy elolvastam/ megnéztem ezt a könyvet/filmet! Régen olvastam már ilyen könnyed, de ugyanakkor elvarázsolt könyvet. Tényleg nagyon ajánlom minden lánynak, aki egy cuki, könnyed, megmosolyogtató, romantikus könyvet keres! Biztos vagyok benne, hogy ezt a könyvet még elfogom olvasni újra, és a következő részt is hamarosan a polcomon fogom tudni!😊😉

Értékelése: 

     Borító:  5/4

     Cím: 5/5 - nem mondom, hogy egy telitalálat, de azért megteszi :)
    
     Stílus: 5/5 - habár néha gondom akadt az E/3-mal

     Karakterek/szereplők: 5/5 - megvoltam velük elégedve!

     Történet: 5/5*

     Szórakoztatás: 5/5*

     Izgalom: 5/4 - ebben a könyvben, más milyen az izgalom ;)

    Oldalszám: 358


    Kedvenc szereplők: Lara Jean, Kitty

   Jellemzése szavakkal: cuki, könnyed, vidám, romantikus


Részletek:

(SPOILER VESZÉLY!!!)

"Amikor már a harmadik kört rójuk, feltűnik, hogy Peter Kavinsky bámul. Először azt hittem, csak képzelődök, hogy folyamatosan felém néz, de most már harmadszor kapom rajta. Néhány sráccal frizbizik. Amikor melléjük érünk, Peter odakocog hozzánk.
 -Beszélhetnénk? - fordult felém.
Chrisszel egymásra nézünk.
 - Vele vagy velem? - kérdez vissza Chris.
 - Lara Jeannel.
Chris védelmezően átöleli a vállam.
 -Mondjad csak! Hallgatunk.
Peternek felszalad a szemöldöke.
 -Négyszemközt szeretnék beszélni vele. "


"Másnap reggel úgy ébredek, minta kit kicseréltek. Tudom már mit fogok tenni. Egyszerűen csak kerülnöm kell Josht - örökre. És ha nem is örökre, legalább addig, hogy ez az ügy elcsituljon, és elfelejtse a levelemet. Talán az, aki Peternek elküldte, csak azt az egyet postázta. Az ember soha nem tudhatja."


" - Lara Jean? Jól vagy?
Bólintok. és a kezemmel intek, hogy nyugodtan elmehet. Visszahúzza az ablakot, és azt hiszem, tényleg továbbhajt, amikor félrehúzódik és leparkol.Kiszáll és szemrevételezi az autómat.
 -Ezt jól összetörted - összegzi a látottakat. - Elkérted a másik kocsi biztosítási adatait?
 - Nem, az ő autója rendben volt. -Lopva a karomba törlöm az arcomat. - Az én hibám volt.
 - Ne volt még baleseted?
Megrázom a fejed.
 - Felhívtad már az autó mentőt?
 - Nem, de valaki már jön értem.
Peter leül mellém.
 - Mióta bőgsz itt egyedül?
Felé fordulok, és ismét letörlöm az arcom.
 - Nem bőgök."


" -Befonnád a hajam? - kérdeztem Kittyt.
   - Nem érdemled meg - jelenti ki öntudatosan a villáját nyalogatva. - Különben is, az már túl sok lenne.
Kitty még csak kilencéves, de az ízlése kitűnő.
  - Egyetértek - szólal meg apám, bár fel sem pillant az újságból. "


"Azt hittem,túlléptem rajta.
Amikor megrtam a levelemet, amikor elköszöntem tőle, esküszöm, hogy úgy is gondoltam. Nem is volt olyan nehéz - nem igazán. Mert közben Margot-ra gondoltam, hogy mennyire szereti ezt a fiút, hogy milyen fontos neki. Hogyan irigyelhetném Margot-tól az első szerelmét? Margot-tól, aki annyi mindent feláldozott értünk. Nála mindig, de mindig Kitty és én voltunk az elsők. Azzal, hogy elengedtem Josht, nálam is Margot lett az első."


"- Ki az a srác?
  -Milyen srác?
  - Akivel jársz.
 Ekkor pillantom meg őt. Peter Kavinskyt, amint a folyosón közeledik felénk. Mint egy varázsütésre.  A gyönyörű, sötét hajú Petert. Annyira jól fest, hogy aláfestő zenét érdemelne..
  - Peter Kavinsky. Peter Kavinsky! -  Megszólal a csengő, és én elviharzok Josh mellett. - Mennem kell Josh! Később találkozunk!
  - Várj! -kiált utánam."
Peterhez rohanok, és akarjaiba vetem magam. Szorosan átölelem, a lábam a derekára kulcsolom - fogalmam sincs, hogyan kel ezt csinálni, mivel életemben nem öleltem még így fiút. Mintha egy filmben lennénk, a zeneszárnyán lebegnénk, és hullámok csapdosnának körülöttünk. (...)
  -Lara Jean! Mi a...?
Nem válaszolok, csak csókolom."


"-Azt hittem nyolcadikban belém voltál szerelmes.
 -Lehet, hogy volt egy kis átfedés - vallom be. A szívószállal kevergetem az italomat. - Akkor történt, amikor egyszer tornaórán... össze kellet szednünk az összes focilabdát, és esni kezdet... - Felsóhajtok. - Alighanem az volt a legromantikusabb dolog, ami valaha velem történt.
 - Mit szeretnek a lányok annyira az esőben? - csodálkozik Peter.
 - Nem tudom... Talán azt, hogy az esőben minden drámaibb hatású - vonom meg a vállam.
 - Történt valami kettőtök között, vagy csak annyi, hogy az esőben szedegettétek a labdát?
 - Úgy sem értenéd! - Olyasvalaki, mint Peter sohanem értené ezt meg."


"Odafelé olyan lassan vezetek, hogy Kitty folyamatosan az orrom alá dörgöli.
 - Azért is büntetnek, ha a megengedett sebesség alatt mész, tudod?
 - Ki mondta ezt neked?
 - Senki. Csak tudom. Fogadni mernék, hogy jobb sofőr leszek, mint te, Lara Jean!"


"Peter elkapja a kezemet.
 - Akarsz valami vicceset hallani? - kérdezi.
 - Mit
 - Azt hiszem, kezdelek megkedvelni."


"- Figyelj! - mondja kedvesen. - aranyos vagy. Furcsán vagy aranyos."


"-Különös lány vagy. 
Először furcsán aranyos, most meg különös lány vagyok. (...)
  - Megállj! Akkor Sanderson most azt hiszi, a pasid  vagyok, ugye? És mit fogsz mondani neki?
Megpróbálom lerázni, de ne enged el. 
  -Azt még nem tudom. Majd kitalálom. - Fölszegem a fejem. - Ilyen furcsa vagyok.
Peter hangosan felnevet.
  - Tényleg különös lány vagy, Lara Jean!"





Köszönöm, hogy itt voltatok velem, ebben a bejegyzésben, és remélem, elnyerte tetszéseteket ez a könyv!😉


Csicsóka


Előző bejegyzésem: Helló november!
Ehhez kapcsolódó bejegyzéseimet ide kattintva érheted el.


(A képek sajátok)

Megjegyzések