Húsvéti készületek


Halihó Mindenkinek!

A mai bejegyzésben hangulata kicsit komolyabb lesz. Természetesen a Húsvéttal lesz kapcsolatos.
A tegnapi nap folyamán fogalmazódott meg bennem, hogy mennyire béna vagyok, hogy ez a bejegyzés ötlet nem a hét elején jutott eszembe. Viszont azért még így is ki fogom tenni, mivel úgy gondolom, hogy ha nem is most, legalább jövőre, ha valaki elolvassa egy kis segítséget fog adni.

A mai témánk  ahogy fentebb említettem a Húsvéttal lesz kapcsolatos és kicsit komolyabb hangvételű a megszokottól.
Én kiskoromban nem igazán szerettem a Húsvétot. Vagyis szerettem, de csak a vasárnapot, amikor is a kertbe keresgélhettük  az aprócska ajándékokat és a rengeteg csokit. Ám a vasárnap előtti 3 napot nagyon nem szerettem, legalábbis a délutáni részét, mert nekem, kisgyerekként csak a sok és hosszú miséket jelentette, amiket (jobb esetben) végig kellett ülni, miközben kb. 100-an is meg voltunk a kis kápolnában, az ablakok pedig alig voltak nyitva.

Ám ezt az érzést és nem tetszést átvette az érdeklődés, a tisztelet, a megértés és a megbecsülés.
Egyre jobban, ahogy felnőttem és újra meg újra meg kellett hallgatnom az utolsó vacsorát, a keresztutat, azt , hogy Jézus mennyit szenvedett értünk, végül pedig feltámadt. Kezdtem rájönni, hogy mennyire fontos ez az ünnep, mennyire becsülendő dolog. Pont ezért kell megadnunk a tisztelet Jézusnak, Istennek.

Ezt hogyan tudnánk megvalósítani? Egyszerűen. Kis, apró dolgokkal.
Nagy kár, hogy előbb nem jutott eszembe ez a bejegyzés, mivel leginkább Nagypénteken kell a legtöbb tiszteletet megadni. De attól függetlenül,  hogy ma Nagyszombat van, szerintem amint elolvassátok ezt a bejegyzést, érdemes minél előbb egy kicsit belsőségesen felkészülni a Húsvétra.
Engem például az egész Húsvét egészen hirtelen érintett, mivel nem igazán készültem fel rá. Teljesen elragadott a tanulásra, aggódásra fordított figyelmem, és folyamatosan a gépet és a telefonomat bújtam felváltva, így nem is igazán készítettem fel magamat lelkileg a Húsvétra. Sőt, úgy sehogy se... Viszont Nagycsütörtöktől kezdve, már jobban figyeltem erre az ünnepre különféle módon, amiket, meg is osztok veletek, hogy hogy ha van kedvetek Ti is csináljátok.
 Ha keresztény vagy, (de ha nem akkor is nyugodtan) hallgass bele egy misébe, vagy imádkozz egy kicsit, gyújts gyertyát, olvass el egy keresztutat, vagy akár zenei formában hallgasd meg.
Ha pedig nem vagy keresztény, akkor is kapcsolj ki egy kicsit pár órára. Szerintem a legjobb, amit ilyenkor tehetünk, az az, hogy kikapcsoljuk a telefont (legalábbis a wifit), segítünk a szülőknek, és egy kicsit a családdal, az ünnepléssel foglalkozunk.
Úgy gondolom, idén egy kicsit nehezebb ráhangolódni a Húsvétra a kialakult helyzet miatt. Nehéz,
de nem lehetetlen.

Nagyon sok gondolat kavarog a fejemben, amit nem biztos, hogy jól és értelmesen megtudok magyarázni, viszont, úgy gondolom, muszáj beszélnünk erről az ünnepről, mivel jó pár évvel ezelőtt
ezekben a napokban váltotta meg Jézus a világot. Hihetetlen, hogy min ment keresztül értünk, a mi bűneink miatt. Pont a hihetetlenség által, olyan hihető. Mivel erre csak Ő képes.
Amióta feláldozta magát értünk, azóta pedig rengeteg ember vesztette életét, mivel hitt Benne. Szerintem ezért is bizonyos, hogy van Isten, mert akkor nem haltak volna meg ennyien érte.

Számomra Isten olyan, mint egy barát. Tudom, hogy ott van, hogy mindent tud rólam, még ha nem is beszélek róla, és segítséget tud nyújtani. Rengeteg mindenért hálásak lehetünk Neki!


Itt le is zárnám a bejegyzést. Ha esetleg valami észrevételed van a témával kapcsolatban, szívesen várom kommentbe, vagy akár instagrammon. Természetesen ezzel a bejegyzéssel senkire nem szeretnék semmit ráerőltetni, ezek az én gondolataim és tanácsaim, remélem ezt tiszteletben tartjátok. Köszönöm, hogy végig olvastad a bejegyzést, találkozzunk legközelebb is.

Kellemes készülődést és áldott Húsvétot kívánok!

Csicsóka




Megjegyzések