Könyves kérdezz-felelek #2



Halihó Mindenkinek!
Úgy gondoltam, hogy a mai napon ismét egy új bejegyzéssel örvendeztetlek meg benneteket. Ezt a bejegyzést már nagyon sok ideje tervezem. Még 2019 őszén raktam ki instagram storyba, hogy írjatok nekem könyvekkel kapcsolatos kérdéseket, amiket aztán kijegyzeteltem, úgyhogy a következőkben ezeket láthatjátok.
Azt, hogy miért csak most sikerül felraknom ezt a bejegyzést, azt nem tudom, de remélem tetszeni fog Nektek.



1.) Mi alapján választasz könyvet?
Tartalom, mivel soha nem szeretnék mellé lőni a könyvvel kapcsolatban.

2.) Egy megszokott műfajban olvasol vagy szoktál mindenfélét?
Legtöbbet 3 műfajban olvasok. Fantasy, romantika, krimi. Ezek közül is leginkább fantasy. De ettől függetlenül mindenfélét olvasok, csak legfőképp ezek a könyv műfajok találhatóak az "elolvasottak" listáján.

3.) Erotikus könyvekkel hogy állsz?
Nem igazán szeretem, ezért nem is szoktam olvasni őket.

4.) Mikor olvasol legszívesebben? Nappal vagy inkább este?
Inkább nappal, mert például nyáron nagyon szeretek kiülni a kertbe és ott olvasni, de azért az éjszakai olvasásnak is van hangulata! De nekem igazából tök mindegy.

5.) Műfajok, amiket soha nem olvasnál?
Nekem ebből egy van, a horror. Nagyon nem vonz, az hogy féljek, de lehet könyvben más, mint filmben.Nem tudom. De lehet egyszer olvasok egy ilyet is...

6.) Melyik könyvből lehetne jó adaptáció  készíteni?
Fúú, erre rengeteg ötletet tudnék írni. Szerintem jól meg lehetne csinálni az Ambrózy báró eseteit, vagy valamelyik Leiner Laura könyvet. Habár lehet, hogy ezzel elrontanák utána az élményt...

7.) Vezeted valahol, hogy hány könyvet olvastál el?
Igen, van egy kis füzetkém, amiben lejegyzetelem. Egy igen egyszerű füzet, amibe már alsós korom óta írom az elolvasott könyveim számát.

8.) Mik szerepelnek a top 5 kívánság listádon?

  1. Helen Pollard - A kis francia panzió
  2. Jessica Townsend - Nevermoor
  3. Welch Jenna Evans - Firenzei nyár
  4. Meyerson Amy - Az elmúlt napok könyvesboltja
  5. Sarah J. Maas - Tüskék és rózsák udvara


9.) Kedvenc könyv?
Ez az a kérdés amit nem lehet feltenni egy könyvmolynak, hiszen rengeteg van! De pl.: A tükörjáró sorozat, Ambrózy báró esetei összes kötete, na meg természetesen Leiner Laura könyveit is nagyon szeretem.

10.) Kedvenc olvasási hely, idő?
Bárhol, bármikor tudok olvasni, de ahol még szeretek is, az itthon. Akár bent, akár kint a kertben. Az idő, mint időjárás, nekem tök mindegy. A napsütésnek is, és a borongós, esős időnek is meg van a maga hangulata. Ahogy fentebb említettem, idő, mint óra, vagy napszak, úgy nekem tök mindegy.

11.) Körülbelül hány olvasatlan könyved van otthon?
Fogalmam sincs.... Ha az én, saját könyveimet vesszük, akkor kb már egy se, viszont ha az egész család könyvtárát nézzük, akkor több száz...

12.) Összesen kb hány könyved van?
Ez is egy olyan kérdés, amire nehéz a válasz, és pontatlan is, mivel a padláson is van egy adag könyvem, de nagyjából 50-40 között.

13.) Milyen gyakran mész könyvesboltba?
Jelenlegi helyzetben nem járok, de még ez előtt, hónaponta legalább 3x biztos voltam.

14.) Könyvesbolt vagy inkább rendelés?
Rendelést mondanám inkább, mivel ott több, és nagyobb kedvezmények vannak, valamint én nagyon szeretek csomagot kapni.
A könyvesboltnak viszont van egy jó kis alap hangulata, na meg illata, úgyhogy azt is szeretem.

15.) Havonta kb hány könyvet olvasol?
Ez mindig változó, főképp így a karantén idején, de körülbelül 4-5.

16.) Van valami célod, hogy hány könyvet szeretnél elolvasni 2020-ben? Szerinted sikerülni fog?
Tavaly kitűztem magam elé egy célt, viszont egész idő alatt körülbelül csak azért olvastam, hogy meg legyen az a bizonyos szám és ezért nem is élveztem úgy igazán az olvasást. Úgyhogy idén ráhagyom a szerencsémre, a kedvemre és az időmre, hogy mennyit olvasok.

17.) Melyik a legutáltabb könyved?
Nincsen legutáltabb könyvem, csak ami esetleg nem tetszett. Ilyen például Erich Kastner - Az eltűnt miniatűr.


Köszönöm, hogy velem tartottatok, és külön köszönet azoknak, akik írtak még anno kérdéseket! Ha tetszett a bejegyzést, tartsatok velem legközelebb is! Addig is vigyázzatok magatokra, és természetesen másokra is!


Csodaszép napot kívánok!

Csicsóka

Előző bejegyzésem: Receptek #4 - Csokis-meggyes muffin
További könyves tartalmakért kattints ide

Megjegyzések