Úti napló #2 - Horvátország

Sziasztok Olvasók!

A mai napon be fogok számolni nektek a horvátországi nyaralásunkról, pontosabban az egyik, egyben a legjobb napról, amit ott töltöttünk.

Szóval 5 napot töltöttünk Horvátországban, és igazából nagy részt strandoltunk, viszont az haza utazás előtti napon elmentünk Rovinj- ba, ami az Isztriai-félsziget nyugati felén helyezkedik el.
(További tudnivalókért ide kattintva olvashatsz)
Engem ez a hely nagyon elbűvölt, és nagyon sajnáltam, hogy csak egy (vagyis igazából egy fél) napot töltöttünk ott el.
így nézett ki ez a kis város a kikötőből
Hát nem gyönyörű?

Ennek a városnak teljesen olaszos hangulata volt, és így még jobban megtetszett nekem.
A színes házakkal tarkított kis, szűk utcák jó kis hűvösséget árasztottak, ami elég jól esett a 30+ fokos melegben. Nagyon tetszettek még a szintén olaszos feelingű (Így írják? Tuti nem...) sikátorok amikben körübelül libasorban kellett menni, vagy legalábbis kettesével.

Mi, mivel a külvárosban parkoltunk le, ezért sétálnunk kellett egy keveset, de így is nagyon szép utcákon jöttünk keresztül. Majd utána kikötőben megálltunk lefotózni a csodálatos kilátást, ami elénk tárult. (Lásd a fentebbi képeken). Na és csak utána indultunk el a belváros felé.

Ez volt az egyik ilyen utca a külvárosban.

Itt is vannak a szűk sikátorok

Nagyon tetszett még, a horvátok "lazasága", mivel a vizes ruhákat kiterítették a zsinórokra, nem törődve azzal, hogy van köztük fehérnemű is.
Szóval a belváros utcái közül kiértünk egy kicsit, és nem máshova, hanem a piacra.
Így most már a piacot lehet látni,a következő képeken, kezdve az illatos díszekkel., valamint az elmaradhatatlan mágnesekkel, és az én fő kedvenceimmel, a szappanokkal. Erről majd lentebb mesélek.

Nos hát, innentől lehet látni a szappanokat, amik annyira gyönyörűen néztek ki! És az illatuk is fenséges volt! Most így vissza gondolva, nagyon sajnálom, hogy nem vettünk magunknak.
Mindenféle színű és illatú szappan volt kirakva, és még egy kis virágocskával (művirággal!) ki volt csinosítva a csomagolása.

És aztán, még ott voltak a gyümölcsösök, akiknél ingyen lehetett kóstolni, pl egy szőlőt. A különféle finomságokkal roskadásig megtelő asztalok mellett nem lehetett úgy elmenni, hogy ne kívántad volna meg őket.

A piac után szintén a szűk utcákon át folytattuk utunkat, a templom felé, egyre szebb házak mellett elhaladva.
De tényleg nagyon varázslatosak voltak azok az utcák, nagyon jó hangulat uralkodott az utakon és bőven volt miben gyönyörködni.

Ez a cicus, ott hűsölt az egyik kis boltnál.
Ilyen macskaköveken mentünk végig.

Miután felértünk a templomhoz, természetesen bementünk, de ott nem fotóztam. De mindenkit biztosíthatok arról, hogy gyönyörű volt belülről is, na meg kívülről is.

Ilyen volt a kilátás a templomnál. Nagyon nagy hajó volt ott, de nagyon jól nézett ki.

Ez a sirály pedig folyton pózolgatott előttünk.
Ezek után már elindultunk visszafele, és tovább gyönyörködtünk a csodás tájban, majd egy olasz fagyizóba is bementünk. Az az ízvilág! Fúúú!🍦

Szerintem nagyon megérte/megéri elmenni ide, mert tényleg egy nagyon jó kis kikapcsolódást nyújt és a hangulata is nagyon megnyerő. Szóval ha arra jártok, feltétlenül nézzetek be oda.😉

Amúgy, hogy tisztában legyetek, Pulában, vagyis a külvárosában szálltunk meg, egy nagyon szép és igényes környezetben. Augusztus 6-tól 10-ig voltunk ott, és nagy részben fürödtünk, és este pedig bementünk a városba egy fagyira. Minden nap máshol strandoltunk, ami amúgy tök jó volt. Hétfőn, utazásnál volt egy kitérő, amikor is megnéztük Fiume-t, ami nekem személy szerint nem tetszett annyira.
Aztán még az utolsó napon is csináltunk egy kitérőt Opatija felé, az viszont szép volt, lent láthatjátok a képeket róluk.😀

Ez ott volt Fiume-ban

Ez a 3.napi fürdőhelyünk volt, lentebb több képet láthattok majd
róla.

2.napi fürdőhely

Ez itt már Pula. A képen az ottani Colosseum található, amelyhez, pont a
naplementekor értünk oda, és valami gyönyörű volt!😍

3.napi fürdőhely
Kamenjak-félsziget, nagyon szép hely

Innentől már Opatija látható, mely szintén csodálatos volt.

Nos, azt hiszem ennyi lett volna ez a blog bejegyzés, egy kicsit talán össze-vissza volt, de 33 fokban nehéz jól fogalmazni!

Köszönöm, hogy itt voltatok velem, a következő bejegyzésemben találkozunk! Addig is szép hetet mindenkinek!

Csicsóka

Előző bejegyzésem: Könyvajánló #4
Ehhez kapcsolódó bejegyzéseimet ide kattintva érheted el