Jelenlegi TBR listám



Halihó Mindenkinek!
A mai napon ismételten egy könyves témájú bejegyzést hoztam nektek, amiben megszeretném mutatni, hogy jelenleg milyen könyveket szeretnék elolvasni, remélhetőleg a  közeljövőben.
Nem régiben volt egy olyan időszakom, amikor semmi kedvem nem volt olvasni, főképp azért mert úgy éreztem, hogy semmi sem érdekel úgy igazán. Ezért keveset is olvastam. Viszont mostanság már egyre inkább rákaptam ismét, úgyhogy most szép lassan gyűjtögetem, hogy az elkövetkezendő időben miket szeretnék elolvasni.
Vannak köztük olyanok is, amiket újra fogok olvasni, de vannak köztük egészen újak is, na meg persze olyanok is, amiket már régens-régen kinéztem, csak még nem jutottam el oda, hogy meg is vegyem, el is olvassam.

1. Jessica Townsed - Nevermoor
Morrigan Crow elátkozott gyerek. Mivel épp Napszálltakor született, őt okolják minden bajért: ha megdöglik a konyhamacska, ha szívrohamot kap a kertész. Ám ami ennél is szörnyűbb, hogy a 11. születésnapján, pontban éjfélkor meg kell halnia.
Csakhogy épp mielőtt tizenkettőt ütne az óra, az ajtóban megjelenik egy különös férfi, és azt kérdezi: "Mondd csak, akarsz-e élni?" Jupiter kimenti a Füst és Árny Vadászainak karmából Morrigant, és egy titokzatos városba, Nevermoorba viszi. Ahhoz azonban, hogy maradhasson, és felvételt nyerjen a Csudálatos Társaságba, a lánynak négy próbát kell kiállnia.
Az élete a tét: ha sikerül, biztonságban élhet tovább Nevermoorban, ha nem, el kell hagynia a várost, és szembenéznie a végzetével.


Erre a könyvre már régóta áhítozom, viszont sosem tudtam eldönteni, hogy elolvassam e vagy sem. Mivel érdekelni érdekel, viszont elég megoszló véleményeket hallottam felőle, úgy ez a könyv a még kérdéses kategóriába tartozik. Viszont ebben az évben szerintem biztos, hogy elfogom olvasni.


2. Amy Meyerson - Az elmúlt napok könyvesboltja
Miranda Brooks sosem fogja elfelejteni a tizenkettedik születésnapját. Ekkor veszett össze ugyanis az anyja és az imádott nagybátyja, a különc Billy. A lánynak fogalma sincs arról, mi vezethetett a szóváltáshoz, amely végül mindent megváltoztatott.
Attól kezdve nem látta többé a nagybátyját, így sok-sok év múltán, Billy halálakor meglepődve értesül arról, hogy a férfi ráhagyta a Los Angeles-i könyvesboltját. Mirandának nemcsak a csőd szélén álló üzlet irányításával és a meglehetősen ellenséges boltvezetővel kell megbirkóznia, de a végére kell járnia a nagybátyja utolsó kincsvadászatának is. A férfi ugyanis nyomokat hagyott hátra számára a könyvesbolt polcain sorakozó könyvekben, amelyek révén nemcsak a férfi élettörténete tárul a lány elé, hanem az is, miért szakadt ketté a családja azon a végzetes születésnapon.
Amy Meyerson regénye lírai történet családról, szeretetről és a közösség gyógyító erejéről, valamint arról, hogyan formál minket a személyes történelmünk azzá, akik vagyunk.


Ezt a könyvet csak nem rég fedeztem fel. Az első, amire felfigyeltem, az a borítója volt, ami nekem nagyon tetszik. Amiért megfogott az a viszonylag élénk lila színe, a másik természetesen az, hogy könyvek voltak rajta. Na meg azért a címe sem egy unalmas könyvről árulkodik. És amennyit olvastam felőle, elég jó értékeléseket kapott.


3. Kelly Barnhill - A lány aki holdfényt ivott
"A holdfény maga a varázslat.
Erről bárkit megkérdezhetsz."
A Protektorátus lakói minden évben egy csecsemőt hagynak az erdőben, áldozatként az ott élő boszorkánynak. Ám Xan valójában jó boszorkány. Megmenti a kisbabákat, és az erdőn keresztül elviszi őket egy szerető családhoz, és hogy útközben ne éhezzenek, csillagfényt ad nekik táplálékul.
Az egyikükkel azonban csillagfény helyett holdfényt itat, ezzel pedig rendkívüli varázserővel ruházza fel a gyermeket. Xan elhatározza, hogy magához veszi a kislányt, és a Luna nevet adja neki. Luna tizenharmadik születésnapjának közeledtével a varázsereje lassan a felszínre tör, ami számos veszélyes és izgalmas következménnyel jár.
Bámulatos képzelőerővel megrajzolt világ, mely a szereplői mellett témaválasztásával nyerte el az olvasók és a kritikusok rajongását. A történet főhősére nem kisebb feladat és felelősség hárul, mint felszabadítani egy várost és lakóit egy velejéig romlott hatalom zsarnoksága alól.
A halhatatlan klasszikusok sorát gyarapítja.



Erre a könyvre szintén csak nem rég találtam rá, mikor betértem a könyvesboltba. Nekem egy elég aranyos kis történetnek hangzik a tartalma alapján, és szerintem én még abban a korban vagyok, amiben körülbelül 80%, hogy tetszene a könyv, főleg úgy, hogy nagyon szeretem a fantasy témájú könyveket.

4.Sarah J. Maas - A Court of Thorns and Roses - Tüskék és rózsák udvara 1.
Amikor a tizenkilenc éves Feyre az erdőben vadászva megöl egy farkast, nyomban egy másik szörnyeteg bukkan fel, hogy jóvátételt követeljen tőle. Magával hurcolja a lányt egy baljós és mágikus vidékre, amit ő csak a legendákból ismer. Feyre hamar rájön, hogy fogvatartója valójában nem állat, hanem Tamlin, egyike azoknak a halálos és halhatatlan tündéreknek, akik egykor a világ felett uralkodtak.
Tamlin birtokán Feyre jéghideg gyűlölete forró szenvedéllyé alakul át, és ez az érzés felperzsel minden hazugságot és figyelmeztetést, amit korábban a tündérek veszedelmes világáról hallott. Azonban a birodalom felett egyre nő egy ősi, gonosz árnyék és a lánynak kell megtalálnia a módját, hogy feltartóztassa vagy örök pusztulásra ítélje Tamlint és világát.


Rengeteg jót hallottam már erről a könyvről, sorozatról, és habár eleinte nem igazán keltette fel az érdeklődésemet, de egyre inkább úgy gondolom, hogy lassan be kell nekem is szerezni.

5. Sara Shepard - Pretty Little Liars - Hazug csajok társasága
Alison három éve tűnt el, egy pizsamaparti után, és azóta sem látta senki. Az elit pennsylvaniai iskolába járó barátai meggyászolták, de titokban megkönnyebbülten fel is sóhajtottak. Mindegyikük őrzött egy-egy titkot, amit csak Alison ismert, ami ha a pletykára éhes világ tudomására jut, tönkreteheti őket. Amikor egymás után kapják a névtelen e-maileket és szöveges üzeneteket, pánikba esnek. Az áruló vajon a saját köreikből való? Vagy ami rosszabb: Alison visszatért?
Egy rendkívül izgalmas sorozat indító kötete.


Februárban néztem meg a sorozat első évadát, és egy két dolgot leszámítva összességében nagyon tetszett, így mikor eszembe jutott, hogy ebből már könyv is készült, gondoltam, majd valamikor kapok az alkalmon és legalább a könyvtárból kikölcsönzöm.... Hát még nem sikerült, de ami késik, az nem múlik.


6.Louisa May Alcott _ Kisasszonyok
A négy March nővér - Meg, Jo, Beth és Amy -egy új-angliai településen, nehéz anyagi körülmények között élnek édesanyjukkal, miközben apjuk a polgárháborúban szolgál tábori lelkészként. A lányokat rengeteg kaland és váratlan balszerencse éri, és a sok tapasztalat révén egyre jobban kirajzolódik a személyiségük: a józan és megfontolt Meg társaságszerető, a fiús Jo imádja a könyveket, a szégyenlős Bethet a zenélés érdekli, a kissé önző Amynek pedig művészi hajlamai vannak.
A Kisasszonyok lányregénynek íródott, ám mára az egyik legismertebb amerikai klasszikusként ismert, amely női írók generációinak adott ihletet, és számos film- és egyéb feldolgozás készült belőle.
Louisa May Alcott (1832-1888) a Kisasszonyokon kívül több, gyermekkori élményein alapuló klasszikus regényt is írt, és a szüfrazsett mozgalomban is tevékenyen részt vett.
A könyv végén található szerzői életrajz és egy, a cselekményről szóló kvíz plusz ajándék az olvasónak.


Januárban jelent meg a Kisasszonyokból egy újabb film, amit februárban meg is néztem, és abszolút kedvenc lett. Már régebben is szemezgettem a könyvvel, viszont valahogy végül ez az érdeklődésem elenyészett, viszont a film megnézése után első dolgom volt megrendelni a könyvet. Úgyhogy most a polcomon pihenve várja, hogy szolgálatba léphessen és elolvassam.

7. Böszörményi Gyula - Ármány és kézfogó (Ambrózy báró esetei III.)
A naptár 1900-ról lassanként 1901-re vált, miként a négy esztendővel korábban elrabolt Hangay Emma ügye is hátborzongató fordulatot vesz. Ambrózy báró, az Osztrák-Magyar Monarchia első magándetektívje és hű segítőtársa, Mili kisasszony új nyomra lel, ám az ösvény, melyre ezáltal lépnek, sokkal tüskésebb, nyaktörőbb és veszélyesebb, mint azt bármelyikük is sejtené. Vajon a morc báró miért válik egyre titokzatosabbá, sőt, kegyetlenné és gonosszá azokkal szemben, akik szeretik, s hogyan lesz képes mindezt Mili kisasszony elviselni? Mit rejt a Magyar utcai ház, miért lop lovat Mück Márika, kinek vall szerelmet Tarján Vili, és hány holttest kell még ahhoz, hogy a háttérben működő gonosztevők nehéz vasba veressenek?
A békebeli bűn- és szívügyek, melyek a Leányrablás Budapesten és A Rudnay-gyilkosságok című regényekben még homályban maradtak, most végre tán megoldásra lelnek.


A kedvenc sorozatomnak a részeit most gyűjtögetem össze (mivel amikor először olvastam akkor kölcsönkértem a barátnőmtől), és ha már egyszer megveszem, akkor miért is ne olvasnám el?


+1 Pöttyös könyvek
Kiskoromban rengeteg pöttyös könyvet olvastam, csak valamiért a felkerült a legtöbbje a padlásra, de nem rég eszembe jutott, hogy milyen jó lenne újra elolvasni őket, úgyhogy gondoltam ezeket is ide sorolom!



Nos hát, a végére is értünk a bejegyzésnek, remélem, hogy tetszett és ti is tudtatok kicsit inspirálódni, habár a listámon a legtöbb könyv az nagyon ismert, szóval gyanítom sokaknak nem voltak nagy újdonságok! Hamarosan találkozunk, addig is:

További szép napot kívánok!


Előző bejegyzésem: 5 tipp a könnyed alváshoz
Ehhez kapcsolódó bejegyzéseimért ide kattints

Megjegyzések