2020 kedvenc könyvei




 Halihó Mindenkinek!
El sem hiszem, hogy megint itt ülök a gép előtt és blogot írok! Az utóbbi időkben  kicsit elhanyagoltam ezt a hobbimat, de most igyekszem majd több tartalmat hozni (ide is). Ennek apropóján ma hoztam egy amolyan 2020-as év visszatekintőt. No és hát ebben a bejegyzésében mi másról is lehetne szó, mint 2020 kedvenc könyveiről? Kicsit talán elkéstem ezzel a bejegyzéssel, mivel már benne vagyunk az évben, de azért szeretném megmutatni, hogy milyen könyvek kerültek tavalyról a kedvencek listájára.


1. Christelle Dabos - Bábel emlékezete
A Tükörjáró sorozat abszolút az egyik kedvenc sorozatom, úgyhogy öröm volt ezzel a könyvvel indítani az évet. Ám picit kapott ez a könyv egy kis protekciót, ugyanis nagyjából csak azért került fel a "2020 kedvencek" listájára mivel ugyebár egy általam nagyon kedvelt sorozat egyik része. De amúgy ezen kívül is természetesen fantasztikus könyv volt, még mindig hihetetlen, hogy mennyire nagy képzelete van az írónőnek és milyen ámulatba ejtő világba csöppenhetünk a lapokon keresztül. 




2. Louisa May Alcott - Kisasszonyok
Már sok ideje érdekelt ez a könyv, de leginkább az (akkor még) frissen megjelent film bátorított arra, hogy elolvassam. Amint láttam a filmet, muszáj volt elolvasnom a könyvet is. Egyik jobb volt, mint a másik! Nagyon tetszett a March testvérek összetartása és a rengeteg vidámságuk, még a legnehezebb időkben is! Sok minden bölcsesség van ebben a könyvben (illetve a második részében is, a Jófeleségekben), úgyhogy szerintem egyszer mindeképpen olvassátok el!



3. Jenna Evans Welch- Love&gelato: Firenzei nyár
Ezt a könyvet azért sorolom a kedvencek közé, mert nagyon kellemes nyárias hangulata volt egy nem feltétlen eredeti, de azért elég ütős és fordulatokkal teli történettel. Már csak azért is felüdülés volt ilyen könyvet olvasni, mert idén mi nem mentünk külföldre nyaralni, viszont szerintem ez a könyv hamisítatlanul vissza tudta adni azt az igazi nyári hangulatot. (Ha esetleg többre vagytok kíváncsiak a könyvvel kapcsolatban kattintsatok ide)



4. Jessica Townsend- Nevermoor: Morrigan Crow négy próbája
Eleinte nagyon féltem ettől a könyvtől, hogy milyen lesz, mert elég megoszló véleményeket olvastam róla, ezért egy picit vonakodva is kezdtem bele, de nagyon szuper! Az elején még túl kellett jutni egy-két fejezeten, de utána beindultak a szálak és onnantól kezdve le se lehetett tenni. 




5. Basa Katalin- A névtelen királynő
Fantasztikus könyvekből volt bőven 2020-ban, ezek közé sorolható Basa Kata könyve is, ami nálam nagyot ütött, mivel tényleg fantasztikus volt. Mikor olvastam a fülszöveget még nem igazán tudtam elképzelni, hogy milyen is lesz pontosan, de utána olyan világ tárult a szemem elé, ami kicsit tartotta magát a valósághoz, de csak pont annyira, hogy minden mást a képzeletre bízzon. Belinkelem ide nektek egy bővebb értékelést is, ha netán többre lennétek kíváncsiak. Link



6. Leiner Laura-Szent Johanna Gimi 1: Kezdet
Ezt csak azért biggyesztem ide, mert ez könyv, tavaly az újra olvasás "áldozata" lett és hát igen, tagadhatatlanul még mindig a kedvencem! 


7. Leiner Laura - Iskolák versenye második trilógia első rész: Bízz bennem
Nagyon vártam ennek a könyvnek a megjelenését, mivel kíváncsi voltam, hogy mennyire lesz hasonló az előző részekhez képest, meg hogy milyenek lesznek az új karakterek és hasonlók. Nos, azt kell hogy mondjam, nekem ez egyértelműen jobban tetszik, mint az első trilógia, mivel a szereplők sokkal jobbak és nagyon meg lehet őket szeretni. Illetve azt vettem észre, hogy szerintem a feladatok is jobbak és a helyszín is tök szuper! Természetesen azt is ki kell emelnem, hogy a téma amit körül ölel az is szerintem nagyon aktuális és jó, hogy Laura foglalkozik vele.



8. Margaret Mitchell - Elfújta a szél
Nem hazudok, ha azt mondom, hogy körülbelül 10 éves korom óta el szerettem volna olvasni és végre eljött az én időm, úgyhogy sort is kerítettem rá. Ha jól tudom, több mint egy hónapig olvastam, mivel az elején nagyon nem akaródzott beindulni a cselekmény, de egy jó 200 oldal után bumm, minden egyszerre jött és nagyon izgalmassá vált a könyv, alig lehetett letenni. Nem bántam meg, hogy elolvastam!



A végére is értünk a listának, úgy tűnik 2020-ban csak 8 kiemelkedő könyv volt, amit úgy gondoltam, hogy meg szeretnék osztani veletek, de ezeken kívül még jónéhány igazán szuper könyvet olvastam, nem szenvedtem hiányt bennük! Köszönöm, ha végig olvastátok a bejegyzést, remélem találkozunnk legközelebb is! Ha van kedvetek írjátok meg, hogy nektek mik voltak az abszolút kedvencek 2020-ban, kíváncsian várom!

További szép napot kívánok,
Csicsóka


Megjegyzések