Nyári napló #1

Sziasztok!💛

Ebben a bejegyzésben elfogom nektek mondani, hogy milyen is volt a lovas tábor!
Úgy gondoltam, hogy most ez egy kicsit napló szerű lesz. Valamint úgy lesz, hogy az elején leírom, hogy úgy általánosságban mint csináltunk, majd külön leírom, a lovaglást meg a "különösebb"dolgokat.😉
Mint láthattátok a címből is, azt találtam ki, hogy egyes, esemény dúsabb nyári napjaimat megfogom osztani veletek, napló szerűen. Na de akkor nézzük is azt a lovas tábort!😉

Június 19 (kedd) - 23 (szombat)

Úgy volt, hogy mi már hétfő délután/ kora este lementünk. A "mi"-be bele tartozik a nővérem, a nővérem legjobb barátnője, a nővérem legjobb barátnőjének az unokatestvére és én. Szóval körübelül háromnegyed 7-re értünk le. Az est további része, úgy nézett ki, hogy pakoltunk, átrendeztük a szobát nekünk tetszően aztán lementünk megnézni a lovakat. Mi közvetlen az istálló felett laktunk. Aztán az este nekem össze olvadt, de a lényeg az,  hogy aztán beszélgettünk a többiekkel, meg röpiztünk, aztán a lovakat levittük a legelőre, meg behoztunk párat az istállóba, majd vacsiztunk és elmentünk aludni.

A napok általánosságban úgy teltek, hogy reggel 6-kor keltünk, majd lementünk megetetni a
Ő itt Öcsi.
lovakat, adtunk nekik szénát, majd elmentünk a kemencés házba, ahol ittunk egy bögre kakaót, hogy a reggeliig kibírjuk, majd úgy volt, hogy mivel voltunk 7-en ezért minden nap 2-en elmentek a lovarda tulajdonosával a tanya részre. Az első és a második napon én voltam az a szerencsés aki elment a tanyára a nővérem barátnőjének az unokatestvérével, akit nevezzünk ezentúl Zsófinak. A tanyán a feladatunk a sepregetés és az itatás volt, valamint egyes állatok megetetése. Vagyis pontosabban a bárányok megetetése és kiengedése. Amíg mi ezekkel foglalatoskodtunk addig a lovarda tulajdonosa kitakarított a tehénnél.

Aztán mikor vissza értünk, akkor segítettünk még az istálló takarításban, majd elmentünk reggelizni, és körübelül innentől kezdődött igazán a nap! Lementünk a lovakért a rétre, majd mikor felhoztuk őket, akkor ki-ki a saját lovát (itt ezt úgy értsd, hogy akin majd lovagolni fog) lecsutakolta, majd még ugye mielőtt lementünk a lovakért, addig eldöntöttük, hogy karámban lovagolunk-e vagy terepre megyünk. Utána felnyergeltünk, majd elmentünk lovagolni. Ez (a lovak felhozásával kezdve) tartott, úgy fél 10-től fél 1-ig. De ez attól függ!🐎
Lovaglás után lenyergeltük a lovakat, majd le is mostuk őket, aztán mentünk ebédelni, de előtte átöltöztünk. Ebéd után jöhetett egy kis csendes pihenő, ilyenkor mindenki azt csinálhatott amit akart, de még előtte megitattuk a lovak. (Mi többségében aludtunk!😏) A pihenő után újra kezdődhetett a lovak körüli tevékenységek, csutakolás, nyergelés, kantározás. Lovaglás után jöhetett az esti munka. Megetettük a lovakat, majd levittük őket a rétre és behoztuk a  pónikat. Voltak akiknek a hevedert/hevedervédőt, ínvédőt, izzasztót kellet bevinnie a nyergesbe, majd utána jöhetett a vacsora! Aztán pedig csak az esti rutin következett. (fürdés, fogmosás, stb...)

1.nap (kedd):
Délelőtti lovaglás: Úgy volt, hogy délelőtt a vágtás terepre ment mindenki, csak én nem, mivel én nem tudok vágtázni. Ezért én addig ott maradtam a lovardában és aludtam. (Tyű. de büszke vagyok rá😃) Aztán engem nem vittek ki terepre, hanem bent a pályán le futószáraztak (igen, még csak itt tartok! vagy még se?😉) és az az öröm ért engem, hogy azt mondta az edző, hogy már délután szabadon lovagolhatok majd a többiekkel! Szóval a délelőtti lovaglás elég jó volt!

Délutáni (vagyis inkább az esti) lovaglás: Hát kicsit csalódás volt számomra, mivel éreztem, hogy nem adok bele mindent és nagyon nem sikerült az irányítás sem. De természetesen nem vártam el, hogy rögtön úgy legyen ahogy akarom és menjen minden mint a karikacsapás, de többet vártam el magamtól.Viszont az volt a jó,  vagyis hangulatos, hogy már olyan 7-8 fele lovagoltunk.

További érdekességek a napról: Délután, kb 2 óra után végig textil darabokat szórtunk szét a fél pályán. Este pedig, még vacsora előtt jött egy kis srác, hogy elszöktek a lovak és most az iskola udvarán legelésznek. Na már most, mi  átmásztunk az iskola kerítésén és vittünk magunkkal kötőféket (úgy van, hogy a lovarda mellett van egy focipálya és focipálya mellett van az iskola és ezt a két helyet egy kerítés választja el). Három ló szökött meg. Mind a hármat megfogtuk és a kerítés szélén ide-oda vezettük a lovakat, és nem találtuk meg, hogy hol szöktek ki! De aztán meglett és vissza vezettük őket, de elég nehéz volt, mert már sötétedett.

2.nap (szerda):
Délelőtti lovaglás: Ezen a napon a karámban volt a nap első lovaglása, és igazából nem volt semmi érdekes csak a lovaglás felénél le kellett menni a pályáról, mert akkora volt a por, hogy majdnem megfulladtunk, ezért fellocsolták, aztán pedig folytatódott a lovaglás.

Délutáni lovaglás: Mivel a többiek vágtás terepre mentek, ezért én megint csak ott maradtam a lovardában, de most úgy volt, hogy egy ottani, bejáró lány tartott nekem órát, ami amúgy keményebb volt, ezért nem is nagyon tetszett. Vagyis az, hogy keményebb volt, az nem volt baj, inkább a lánnyal volt a bajom! 

További érdekességek a napról: Délután, vagyis az első lovaglás után jöttek elsős gyerekek, hogy vezetgessük a lovakon, de nekem ezt sikerült átaludnom, szóval erről nem tudok mit mesélni! Bocsi!


Azt kifelejtettem, hogy ezt a csikót cumisüvegből itattam!
3.nap (csütörtök):
Délelőtti lovaglás: A mai napon végre én is kimehettem terepre, de csak vezető száron, de én így is megvoltam vele elégedve, mert elég jó volt, mert egy olyan lovon ültem akin eszméletlen jó volt lovagolni,ügetni!

Délutáni lovaglás: Bent voltunk a karámban és most úgy éreztem, hogy tök jól ment! Ugyanazon a lovon ültem, mint délelőtt, amúgy úgy hívják, hogy Kedves.

4.nap (péntek):
Délelőtti lovaglás: Szintén bent voltunk karámban és megint csak nem volt túl érdekes, de végülis jó volt!

Délutáni lovaglás: Terepre mentünk, megint csak jó volt, lovagoltunk a faluban is, meg nagyon gyönyörű volt az egész, ahogy ment le a nap! 

További érdekességek a napról: Reggel, mi maradtunk a lovardában takarítani, és mikor már nem volt dolgunk és a többiek még nem érkeztek meg, akkor a Zsófival elmentünk sétálni és az út mellett volt egy almafa és egy szúrós kerítés és egyszerre jutott eszünkbe, hogy szúrjuk fel az almát a kerítésre! Igen, elég abszurd gondolat volt tőlünk, de mentségünkre szólva, elég fáradtak voltunk!

5.nap (szombat):
Délelőtti lovaglás: Mivel ez volt az utolsó nap, és délután jöttek a szülők, ezért délelőtt mentünk terepre, és most odáig fejlődtem, hogy már vezetőszár nélkül mentem terepre, de sajnos   nem nagyon ment nekem, mert nem tudtam a Kedvest rábírni arra, hogy gyorsabban menjen, ezért egy kicsit nehéz volt, meg nem tudtam elindítani ügetésbe. De attól még jó volt, mert felmentünk egy dombra és nagyon szép volt!

Délutáni lovaglás: Úgy éreztem, hogy ez a lovaglás ment a legjobban, habár elég fáradt voltam már, és nagyon izomlázam volt, attól még nagyon jól ment és még jól is esett. Ezen a lovagláson már a szülők is ott voltak, ezért még jobban örültem, mert egyszer nagyon kudarcot vallottam, és  azóta nagyon elment az önbizalmam! Ja és pont egy nehezebben kezelhető, vagyis inkább lusta lovat kaptam!

További gondolatok:
Ez a lovas táborsokkal jobban tetszett, mint a tavalyi és most éreztem igazán, hogy mennyit fejlődtem, és nem csak a lovaglás terén. Valamint sokkal több dolgot tanultam meg, és a társaság is nagyon jó volt, mivel már nagyjából mindenkit ismertem! Meg egyszerűen nagyon tetszett, hogy 5 teljes napon át belekóstolhattam a farmos életbe és nagyon élveztem az egészet! Soha nem unatkoztam, mindig volt valami dolgom és abszolút megérte! És nagyon mesés volt minden, meg megvolt a hangulata, és tényleg nagyon megérte elmenni, mert bevallom őszintén, az elején tartottam egy kicsit tőle, mert a tavalyi táborban ért pár rossz csapás, vagy hogy mondjam! És tényleg nagyon örültem, hogy megtanultam nyergelni (de soha nem pontosan nyergelek, szóval van mit fejlődnöm!) és kantározni, meg kikötni a lovat! (Tudom ez nagyon dedósan hangzik, de a lovakat más csomóval kell kikötni!): Meg meg voltak a saját izgalmai a tábornak, és olyan érdekesnek tartottam, hogy sokkal bátrabb lettem a tábor végére a lovakkal!

Azt hiszem ennyi lenne ez a bejegyzés! Egy kicsit hosszúra sikeredet, de szerintem személyesebb is lett ezáltal, de azért külön köszönöm, ha végig olvastad!😍😄😇🏇🐎🐴

Hamarosan találkozunk,

Csicsóka 











Megjegyzések