Úti napló #1 - Hollókő



Sziasztok! 
A mai napon egy kicsit utazni fogunk Magyarország világörökségének egyik részére! 
Ez a hely nem lehet más, mit Hollókő! Régi vágyam volt már elmenni oda és most sikerült! Igaz, már voltam ott, de akkor cirka fél órát töltöttem ott, ami nem volt túl esemény/élménnyel teli!

Osztály kiránduláson voltam, és így jutottam el Hollókőre. Nem csalódtam, még mindig nagyon szép és érdemes elmenni oda családdal, osztállyal vagy valamilyen közösséggel.

Van egy nagy parkoló, mi onnan indultunk, és első utunk a hollókői vár volt. Már messziről észre lehet venni, nagyon szép építmény. Különösen tetszett, hogy nem egy tipikusan romvár volt, hanem fel volt építve annyira, hogy több szoba is volt benne és kiállítások, pl. étkező, hálószoba, fegyvertároló, stb... Még egy szép kilátás is járul hozzá. Szóval tényleg érdemes benézni, ha arra jártok! 
A parkolótól csak pár száz méter gyalog felmenni a várba!


6 éves kor alatt ingyenes a belépés

diák, nyugdíjas: 600 Ft
felnőtt: 900 Ft 


















A várból van egy levezető út  az ófaluba, ami egy erdős részen vezet le. A táv itt is szintén pár száz méter (vagy még annyi sincs), nem megerőltető. Az ösvényen leérve, ha jól emlékszem, balra kell menni, hogy a hollókői tanösvényt megnézd, amin pár száz méter után ott lesz egy szép híd, majd a hídon átmenvén lehet találni egy kisebb játszóteret. 
Elég nyugodt helyen van, nagyon szép.







Viszont hogyha jobbra mész, akkor a faluba érsz. A faluban 3 múzeum található. Mi csak a 2-be mentünk. Az egyik az a babamúzeum volt, ami kicsit ijesztő volt, de aranyos és érdekes is egyszerre. Egy nagyon kicsi helységbe volt/van. Régi babák vannak benne, akik vagy amik főképp népies ruhákban vannak öltöztetve, de igazából mindenféle szép ruhák vannak rajtuk.
Azt viszont pontosan nem tudom, hogy ennek a múzeumnak mi a célja!













A másik múzeum ahova mentünk, az a falumúzeum volt. Ott szintén a régi szobákat/szobák berendezését mutatták meg és a régi munkatárgyak sem maradhattak ki! Ez is amúgy tök érdekes volt! Viszont hiányzott belőle, hogy nem írták ki a tárgyak nevét, vagy, hogy mit csináltak velük. (Értem ezalatt, hogy pl. földet műveltek vagy főztek vele, stb...)










A végén már csak sétálgattunk a faluban, eltévedni nem nagyon lehet benne. Különösen tetszik, hogy megtartották a palócias stílust és az utcák is csöndesek, meg nagyon aranyosak ott az emberek is. Nagyon tetszett még az is, hogy tök kreatív, kézzel készített lehetett kapni/látni. Szóval teljesen elvarázsolt ez a kis falucska és feltétlenül vissza fogok még menni, mert van amolyan hangulata ami nekem nagyon tetszett/tetszik. Tényleg érdemes oda ellátogatni!😍😄

















Azt pedig elfelejtettem mondani, hogy a boltok is nagyon kis cukik voltak és szép dolgokat lehetett bennük kapni, meg volt egy bolt ahol még egy ilyen elő kertje is volt meg ki  volt díszítve kis állatokkal! De majd mindjárt meglátjátok, hogy miről beszélek!








Tudom ebbe belelóg az ujjam (egy tehetség vagyok), de gondoltam berakom azért.
mert nagyon szép volt ez a kisebb kert.
 Innentől jönnek a falukban a díszek meg a különböző mintázatú táblák.











Azt hiszem, hogy ennyi tájékoztatás a faluról bőven elég volt, remélem nektek is tetszett, és valamennyi lelkesedést áttudtam adni, hogy elmenjetek Hollókőre, hisz a nyáron valószínűleg sok időd lesz!

Hamarosan jövök, addig is mindenkinek jó szünetet!

Csicsóka

(egyes képek minőségéért bocsánat, telefonnal csináltam)


Megjegyzések