Könyvajánló #2

Sziasztok!💚

Már elég régen nem volt ajánló, de nem azért mert nem olvastam könyveket, hanem szimplán nem volt olyan aktuális könyv amiről tudtam volna írni!
Ma viszont elhoztam nektek Leiner Laura legelső könyvét, amiről szerintem sokatok nem tudott! Ez a könyv nem más, mint a Remek! 




Fülszöveg:

Mire számíthat egy 19 éves lány, aki nagy nehezen megszabadul az iskolától, és soha többé a közelébe sem akar menni? Akinek a barátja az egész nyarát Floridában tölti - nélküle?  Akinek mindene a film, forgatókönyvíró szeretne lenni, csak éppen még egy betűt sem írt le?
Például elmehetne dolgozni egy videótékába, hogy ne teljen tétlenül a nyara. Ennél jobb munkahelyet nem is találhatna, és végre lesz ideje nekilátni a forgatókönyvnek... 
Persze végül semmi sem a tervek szerint alakul, minden a feje tetejére áll: valódi filmbe illő jelenetek, káosz és rengeteg humor Leiner Laura  első, bemutatkozó regényében, amely több mint tíz év után jelenik meg újra.



Vélemény:

Nem is tudom, hogy hol kezdjem, hiszen még azt sem tudom, hogy mit gondolok pontosan erről a könyvről. Elég vegyes érzelmek/gondolataim vannak a könyvvel kapcsolatban.
Alapjába véve tetszett, a története jól meg volt írva és az egésznek volt egy hangulata. 
Ugyebár egy lányról szól, aki nyáron elmegy egy videótékába dolgozni, mert úgy gondolja, hogy az az álom melója. Ám cseppet sem az lesz amire számít, közben váratlan szerelembe esik és, mint a fülszövegben említik, minden a feje tetejére áll.

Én személy szerint szeretem Laura könyveit, és igazából ez sem lett különb! Laura humora itt is meg volt már, és igazából lehetetlen helyzeteket hozott ki a történetből. A története is jó volt, mivel mindig váratlan fordulatokat vett a történet ezért eléggé kiszámíthatatlan dolgok történtek benne.

A szereplőkkel sem volt nagyon problémám, mivel alaposabban ki voltak dolgozva a személyiségük. Ezt úgy értem, hogy én nem szenvedtem hiányt abban, hogy valakinek nem tudtam a múltjáról, de igazából a lényeg az benne volt.
Az is tetszett még, hogy a főszereplő lány más volt, mint Laura eddigi könyveiben. Mert volt egy olyan kiállása, vagy hogy is mondjam, ami szerintem a többi főszereplőkben (Laura könyveiben) nincs meg! Ezt fogjátok fel úgy, hogy vagányabb volt, mint amúgy a többi főszereplő lány, de lehet, hogy azért gondolom így, mert 19 éves. Ami viszont nem tetszett a lányban az a stílusa volt, és az, hogy elég negatív volt, habár volt amikor igaza volt. 

Kicsit érezni lehetett, hogy ez Laura első könyve, mivel kicsit másabb stílusú volt!

Ami viszont nem tetszett benne, az a ronda beszéd volt. Vagyis nem nem tetszett, hanem inkább zavart. És nehogy azt higgyétek, hogy ilyen kis angyal vagyok amiért ezt mondom, csak én nem vagyok túlzottan a ronda beszéd híve!

Azaz  igazság, hogy nem tudom, hogy mit gondoljak, így a végére! Ugyanis ha bele gondolok több olyan dolog volt, ami nekem nem tetszett, de mégis valamiért elnyerte a tetszését ez a  könyv!

Feltétlenül ajánlom ezt mindenkinek, sokat lehet rajta nevetni és igazán jó társ a kikapcsolódáshoz! Laura újabb remeket alkotott! (hahaha, ez rossz volt...😆😶)

Már várom, hogy megkapjam a 2. részét!

Részletek a könyvből:           (SPOILER VESZÉLY!!!)

"Másnap délutános voltam a drága, rohadt unalmas munka helyemen, ezért még tizenegykor is az ágyban heverésztem. Mike jött be nagy mosollyal az fején.
-Csá, hugi! - kezdte, majd leült az ágyamra, és látszólag alig várta már, hogy elmondhassa, minek örül ennyire.
- Lefoglaltuk a szobákat! - nyögte ki végül.
- Remek! - mondtam kevésbé lelkesen. Nem lepődtem meg, sejtettem, hogy ha valaki nyaralni megy, lefoglalják előre a szobákat."


"Szóhoz sem tudtam jutni. A barom Tom kiállt mellettem. És Mike! Annyira boldog lettem. Pár könnycsepp gördült le az arcomon. A többiek azt hitték, hogy Nick és az emlékei miatt pityergek, de igazából szartam Nickre. Ezek az emberek kiálltak mellettem. Szeretnek! És én is szeretem őket."


"- Te, Tommy! - szóltam.
 - Ha? - kérdezte bájosan vissza.
 - Az öcséd lesz a tékában, amíg nyaralunk?
 Tommy vadul bólogatott, miközben vadul öntötte magába a kólát.
- És hány éves? - kérdeztem.
Letette a dobozt, megtörölte száját, böfögött egyet, majd így szólt:
- Tizenkettő. Múlt. Vagy tizenhárom. Mindegy. Akörül."


"Túl hosszúra sikeredett a nap már megint. Mindig úgy érzem, hogy unalmas a munkahelyem, ami kétségtelen, de mégis szinte mindennap történik valami. Ez lehet, hogy azért van, mert bár filmet szinte senki nem akar kivenni, Tom és a többiek állandóan ott legyeskednek a tékában. "


"Kiválasztott egy kis Colosseumot, és mikor fizetett, akkor szólt az eladónak, vagyis elmutogatta, hogy egy másikat szeretne. Visszavitte a Colosseumot, és felemelt egy ugyanolyat. 
 - Linda! Segíts keresni egy jót! - nyávogta. Odamentem mellé, mert láttam, hogy gondban van.
 - Ezzel mi a baj, Jenny? - kérdeztem értetlenül, mert nekem nagyon tetszett a kis szobor. Én például imádtam az ilyen lekicsinyített változatokat, volt otthon egypár darab.
 -Keressünk egy olyat ami  nincs eltörve! Nézd meg, mindnek le van törve a fele! - mondta Jenny.
Néztem az arcát, vártam, hogy azt mondja, jaj, csak vicceltem, de nem mondta. Teljesen komolyan állt velem szemben, és ostobán nézett."


"- Szia, apu, megjöttem! - nyomtam egy puszit az arcára, és leültem.  
 - Szia, kicsim, milyen volt az első napod? - kérdezte.
 - Fárasztó. Tömören ennyi. Majd később mesélek, csak elmegyek zuhanyozni - feleltem, majd felálltam, de apu még mondani akart valamit, ezért visszahuppantam.
 -Nézd ezt a robotgépet! Arra gondoltam, hogy veszek anyádnak karácsonyra - mondta apa.
Összeráncolt homlokkal válaszoltam:
 - Karácsonyra? Június van, apa!
 - Igazad van! Akkor születésnapjára.
Néztem aput, aki le se vette a szemét tévéről.
 - Jó, születésnapjára jó lesz! - feleltem, de persze tudtam, hogy anyu szülinapja februárban van."


Értékelések:

   Borító: 5/5 - nekem nagyon tetszik
   
      Stílus: 5/3 - nekem ez nem nagyon tetszett

  Karakterek/szereplők: 5/4 - tetszett, hogy majdnem mindegyik                              egyedi volt

  Történet: 5/4 - elég tartalmas volt😄


Remélem, hogy új ötletet tudta adni, hogy mit olvass el a nyáron!

Hamarosan jövök,

Csicsóka

Szerintem fontos tudnotok, hogy a Remek!et csak az LL könyvesboltokban lehet kapni! De lelehet tölteni ebookra is.

Előző bejegyzésem: az alábbi szövegre kattintva
Ehhez kapcsolódó bejegyzésem: ide kattintva
A Remek!ről Laurától: Itt található
Instagrammon megtalálsz:@csicsoka.blogja @booksgramm_



Megjegyzések