Könyvajánló #3

Sziasztok!

A mai nap hoztam nektek egy újabb könyvajánlót, méghozzá Richard Adams - Gazdátlanok című művéről!

Fülszöveg:

AMIKOR 
az ember felelőtlen kísérleteket végez állatokon, ne csodálkozon, ha a dolog kicsúszik az irányítása alól. Ez történik egy brit laboratóriumban, ahol szigorúan titkos biológiai kutatómunka folyik. 
KÉT
 kísérleti állatnak sikerül megszökni, és a szabadságvágytól vezérelve kóboréletbe kezd az északnyugat-angliai tóvidék gyönyörű tájain. Idilljüknek ismét az emberek beavatkozása vet véget: mivel a 
KUTYA
 alapvetően húsevő, a környéken eltünedező birkák először a gazdákat riasztják, majd megjelenik a hatóság is, és híresztelni kezdi, hogy a szökevények egy veszélyes biológiai fegyvert hordoznak magukban. A két kutya tehát újra menekülőre fogja, és csupán egyetlen barátban bízhat, egy agyafúrt rókában, aki minden kelepcéből ismeri a kiutat. Az izgalmas hajsza ezzel
 ELINDUL…

 A többszörösen díjnyertes angol szerző világszerte ismertté vált könyveivel, melyek közül többet meg is filmesítettek. Történeteiben az állatszereplők szájába emberi szavakat ad, hogy így mondjon véleményt nemcsak róluk, de rólunk, emberekről is. Ez a megkapó története több hónapot töltött a New York Times bestsellerlistáján, és kétség sem férhet hozzá, megérdemelten.


Vélemény:

Őszintén bevallva, nem ez lett a kedvenc könyvem. Egy igen nehéz olvasmány... Az igazságot mutatja meg, hogy csak kevés emberséges ember akad a világon, aki meg is becsüli az állatokat.
Az sztorival nem is lenne nagy gondom, viszont tele volt állat kínzásokkal, amivel amúgy még csak-csak megbirkóztam volna, de az volt a gond, hogy részletesebben írták le, és én kifejezetten szeretem az állatokat, szóval ez már egy rossz pont volt számomra.

A  másik dolog, az az volt, hogy rengeteg leírás volt benne, és én sokkal jobban szeretem a gördülékenyen megírt történeteket. De itt az is közre játszott, hogy nem ismertem az adott tájat, helyet, és így nem nagyon kötött le. Sokszor elvesztettem a fonalat, és igazából, nem feltétlenül a könyv vagy az író a hibás. Habár (végül is) a politika is sokat szerepelt a könyvben, ami még egy rossz pontot érdemel számomra, mert amit nagyon tudok utálni,  az a politika. De ezt a témát nem most szeretném boncolgatni. 
Meg amúgy kicsit vontatottnak éreztem az egész könyvet. 

No de akkor most térjünk át a tartalmához egy kicsit. 
Ugyebár 2 kutyáról szól, akik kiszöknek egy laboratóriumból, ahol titkos kutatás(ok) folynak, és elindulnak a nagyvilágba... Az egyik kutya Hraff, ő kóbor kutya volt világ életében. Ő is egy kísérleti alany volt. A másik kutya, Snitter, is egy kísérleti alany volt, elég csúnya agyműtéten ment át. Neki volt gazdája, de erről a történetben többet megtudhatunk.
Később derül ki, hogy a kutyák, nagy valószínűséggel, egy igen nagy betegséget hordoznak magukkal... A kutyák végig menekülnek, rengeteg galibát okoznak, de mindig segítségükre lesz egy igen ravasz róka, akivel sok kalandot élnek át...
A kutyák elszökése felbolygatta a környéket, így egy igen mozgalmas harc keletkezik, kutya és ember között...

A történet több szálon fut. Végül is mondhatom, hogy érdekes a felépítése, de ugyan akkor nagyjából igazságos is a meglátása az írónak, hogy milyenek is az emberek valójában.
Őszintén szólva, nem ért nagy csalódás a könyvvel kapcsolatba, mivel már régebben elkezdtem olvasni ezt a könyvet (kétszer is), és akkor sem volt nagyon meggyőző, így most sem vártam el sokat ettől a könyvtől. 
A könyvnek a vége tetszett a legjobban, mivel nagyon váratlan volt.

Nagyon sajnálom, hogy ennyire negatív értékelést olvashattatok, és egy kicsit össze-vissza volt, de mentségemre szóljon, nem rég  jöttem haza egy táborból, és nem igazán pihentem még ki magamat, és így nem tudok nagyon össze szedett gondolatokat produkálni!

FIGYELEM! Most kimarad a "részletek a könyvből" című pont! Bocsi!

Értékelések:

     Borító: 5/5 elég megnyerő!
   
  Stílus: 5/2 nem nagyon tetszett...

  Karakterek/szereplők: 5/2,5  nem nagyon voltak megnyerők

  Történet:5/3 az alap sztori az végül is jó, de jobbat is ki lehetett volna belőle hozni!


Nos hát remélem tetszett a könyvajánló, és azért Ti is megpróbálkoztok majd vele, hisz ezek csak az én véleményeim voltak!☺️

Következő bejegyzésben találkozunk, további szép nyarat mindenkinek,

Csicsóka


Előző bejegyzésmet ide kattintva érheted el!
Előző ehhez kapcsolódó bejegyzésem: Könyvajánló #2





Megjegyzések